menu

Yardim Gezileri

Yardim Gezileri (CT), tüm dünyada, diger (genç) gezginlerin örnekleri takip etmesi ve ilham almasi için yapilir. Bu geziler heyecan verici seyahatlari küçük ölçekte yardim projeleri ile bir araya getiren bagimsiz, genis, macerali gezilerdir. Yardim Gezileri bu günlerde bürokrasiyi asarak küçük yardim kuruluslari ile çalismanin mümkün olacagini göstermek ister. Üzerinde durmak istedigimiz, gezginlere, yardimda bulunmanin ne kadar güzel, heyecan verici ve ayni zamanda da efektif oldugudur.

Seyahat projesi Ekim 2009 ve Ekim 2010 arasinda olacaktir. Asya’nin merkezinde baslayacak olup, Türkiye’den Misir’a kadar uzanacaktir, Kasim’in sonunda Afrika’ya ulasmis olacagim. Africa’da, Nayrobi’nin ve Maputo’nun yakininda 3 ay geçirecegim. Subat’ta 1 ay kalacagim Hindistana uçuyor olacagim. Oradan gezim yazin baslarina dogru Güneydogu Asya ve Okyanusya kadar devam edip Avustralya’ya varacak. Yeni Zelanda’da kisa bir aradan sonra, yine gönüllülük adina Bolivya ve Haiti’ye uçacagim ve Noel ile birlikte bitirecegim.

Tüm ülkelerde, interneti, özellikle couchsurfing.org web sitesini düzgün bir sekilde kullanarak birçok güvenilir yardim kurulusu ile kontaga girdim. 10 yil önce, güvenilir düzgün yardim kuruluslari ile direk ve hizli kontak kurabilme imkani böyle degildi. Bu benim, parali organizasyonlara para ödemem yerine, tek basima direk insanlara yardim edebile gücümü artiriyor.

Yardim Gezileri, farkli farkli ülkelerde ve kitalarda yaklasik 20 küçük yardim kurulusunu gezecektir ve her birine 100 ile 1000 USD bagis önerecektir ve bu parayi nasil kullanacagimiza birlikte karar verecegiz. Her bir farkli yardim kurulusu için bununla ilgili çalisacagim ve doküman hazirlayacagim. Buralarda kalirken tabi ki mümkün oldugunca, yemek yapma, bahçe isleri ve ögretmenlik gibi islerde yardimci olacagim.

Bu yol, umarim diger genç gezginleri tesvik eder ve yardim kuruluslari ile temasa geçmek için içlerinde bir arzu uyandirir. Yardim Gezileri, seyahatlerin, yardima muhtaç insanlara yardim etme fikri ile birlesince nasil daha heyecan verici oldugunu gösterecektir.Umarim bir gün, diger gezginler gezileri benimkinden daha uzun, daha acil ve insancil ve ekolojik, heyecan verici projelerle bir araya getirilmis olacaktir.

Bu projenin en önemli yönü, proje basarisi ile gelecek ün ile medyanin dikkatlerini çekebilmektir. Daha fazla gazete ve dergi proje hakkinda yazarsa daha fazla insanin ilgisini ve dikkatini çekecektir ve onlarla birlikte bence Yardim Gezileri farkliligini ortaya koyacaktir.

metin indir (PDF)



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...